Translate

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

TO SEX ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

                                                                                                                                                                                                     Διάφοροι λαοί ύμνησαν την ερωτική πράξη ως θεϊκό χάρισμα από καταβολής των ανθρώπων. Μια λειτουργία που λαμβάνει χώρα τόσο στο ζωικό, όσο και στο φυτικό βασίλειο, αλλά ακόμα και στο επίπεδο της σκέψης.
                                                                  
Από τη δημιουργία ή την εμφάνιση του ανθρώπου ένα βασικό ένστικτο, κατά την φιλολογία ή μια από τις ύψιστες λειτουργίες του ανθρώπου κατά τους φιλοσόφους, είναι η πιο κοινή σε όλη τη φύση. Η λειτουργία του έρωτα ή του sex. Μια λειτουργία που λαμβάνει χώρα τόσο στο ζωικό, όσο και στο φυτικό βασίλειο, αλλά ακόμα και στο επίπεδο της σκέψης. Κατά το διαλεκτικό υλισμό δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια μηχανιστική πράξη με σκοπό την αιώνια διαιώνιση των ειδών. Κατά τις αρχαίες και σημερινές θρησκείες και τη φιλοσοφία τους, αποτελεί την υψηλότερη λειτουργία επί του φυσικού κόσμου και την προσπάθειά του, όταν λειτουργεί με απόλυτα υγιές και όχι διαστρεβλωμένο                                                                                                            
 τρόπο, να αγγίξει το πνεύμα ή να φέρει το πνεύμα στην ύλη. Αυτό γιατί ακόμα και η ερωτική πράξη κατά τους αρχαίους Έλληνες και άλλους λαούς περιλαμβάνει παράγωγα αρετών όπως ομορφιά, κάλλος και αίσθηση της αρμονίας. Έτσι για να επιτευχθεί η πλήρης θεϊκή ταύτιση των δυο αντιθέτων πρέπει να υπάρχει και να προηγείται η ολοκλήρωση των προσωπικοτήτων των ατόμων με φυσική συνέπεια τη γέννηση των δυο σε ένα καινούριο άτομο, το παιδί. Διάφοροι λαοί ύμνησαν την ερωτική πράξη ως θεϊκό χάρισμα από καταβολής των ανθρώπων. Ένας από αυτούς ήταν και οι πρώτοι κάτοικοι των Ινδιών με τα γνωστά γραπτά τους, όπως το Κάμα σούτρα. Οι διδασκαλίες αυτές περιγράφουν το Θεό Κάμα να παραδίδει στους ανθρώπους από το χώρο των Θεών την ιερή γνώση της ερωτικής πράξης και τον τρόπο λειτουργίας της. Ίσως πολλοί αναρωτηθούν, μα καλά χρειάζεται ο άνθρωπος μαθήματα για το πως θα λειτουργήσει εκείνη την ώρα; Λογική ερώτηση με λογική απάντηση: ο έρωτας ή sex δεν απευθύνεται μόνο στο φυσικό βασίλειο αλλά μετέχουν και τα άλλα σώματα του ανθρώπου, παράδειγμα μετέχει το συγκινησιακό, το νοητικό και προπαντός το συναισθηματικό μέρος του όντος ή σώμα (σώμα αρχαία Ελληνική λέξη που σημαίνει σύνολο). 'Ετσι τις εποχές του παρελθόντος χρειάστηκε η ανάγκη εκμάθησης όχι μόνο της ερωτικής πράξης αλλά και ερωτικής συμπεριφοράς, αγωγή σώματος, πνεύματος και συναισθήματος. Οι αρχαίοι Μάγιας πίστευαν ότι όποιος δεν ολοκληρώνει τον έρωτά του έχει χρωστούμενα με τη φύση, κάτι το οποίο κληρονόμησαν αργότερα και οι Ινδιάνοι ή απόγονοι μεγάλων λαών της Αμερικάνικης ηπείρου. Οι αρχαίοι Πέρσες με τη σειρά τους διατηρούν το χαρέμι. Σύμφωνα με τον Ηρακλείδη, το χαρέμι αποτελείται από τριακόσιες γυναίκες, που κοιμούνται την ημέρα για να είναι έτοιμες το βράδυ με τραγούδι, χορούς και ερωτικές περιπτύξεις με το                                                                                                          
 βασιλιά. Ο Ξάνθος ο Λύδιος μας πληροφορεί ότι οι Λύδιοι είχαν τη συνήθεια να ευνουχίζουν ακόμα και γυναίκες και να τις χρησιμοποιούν στα παλάτια των αρχόντων. Ο Τίμαιος (Αθήναιος ΧΙΙ, 517δ) λέει ότι στην Τυρρηνεία ήταν συνήθεια οι υπηρέτριες να περιποιούνται τους άντρες γυμνές! Η πληροφορία αυτή επιβεβαιώνεται και από το Θεόπομπο που προσθέτει ότι "υπήρχε και νόμος στους Τυρρηνούς που όριζε ότι οι γυναίκες ήταν κοινές. Αυτές φρόντιζαν πολύ το σώμα τους και ασκούνταν πότε πότε μόνες τους και συχνά μαζί με άντρες, γιατί δεν ήταν ντροπή να δείχνονται γυμνές. Δε δειπνούσαν με τους δικούς τους άντρες αλλά με όποιους τύχαινε να βρεθούν και έπιναν με όποιον ήθελαν. Ήταν γερές στο ποτό και πολύ όμορφες. Οι Τυρρηνοί ανατρέφουν όλα τα παιδιά που γεννιούνται χωρίς να τους ενδιαφέρει ποιος είναι ο πατέρας τους, οργανώνουν                                                                                                      
 συχνά φαγοπότια και έχουν σχέσεις με όλες τις γυναίκες. Για τους Τυρρηνούς δεν είναι ντροπή η σεξουαλική πράξη, είτε φανερή είτε κρυφή, είτε ενεργητική είτε παθητική".                                            Στην αρχαία Ελλάδα η φιλοσοφία του έρωτα έφτασε στο αποκορύφωμά της, δόθηκε και δείχθηκε όλο το μεγαλείο του πνεύματος με εξαιρέσεις παρανόησης, όπως της ομοφυλοφιλίας και της παιδεραστίας. Στο γιατί ένας λαός φιλοσόφων έφτανε στα άκρα, δεν έχει δοθεί πλήρης απάντηση μέχρι σήμερα, ίσως κατά κάποιους ο τρόπος σκέψης τους ήταν πολύ διαφορετικός από το δικό μας, ίσως πάλι να έπαιζε ρόλο το περιβάλλον και πολλές φορές η στρατιωτική συμπεριφορά, και κατά μεγάλα χρονικά διαστήματα η απομάκρυνση από το αντίθετο φύλλο. Το σημαντικότερο και θεϊκότερο στοιχείο των αρχαίων Ελλήνων είναι η έλλειψη ντροπής του γυμνού και η αποθέωση του γυμνού σώματος. Αυτό δείχνει πόσο θεάρεστη και φυσική πράξη θεωρούν αρχαίοι 'Ελληνες την ερωτική συνύπαρξη μεταξύ των ερωτευμένων. Στην Οδύσσεια ( γ 380-381) διαβάζουμε "Η χάρη σού, ω βασίλισσα, λαμπρή ας μας φέρει δόξα, κ'εμένα, και στα τέκνα μου, και στο καλό μου ταίρι", τα λόγια του Νέστορα αυτά εκφράζουν τα ηθικά ιδανικά για το σύντροφο του και τους                                                                                                        
καρπούς του ερωτά του, τα παιδιά. Ας μην ξεχάσουμε και τις αμέτρητες μηχανορραφίες και αλλαγές προσώπων που σκαρφίζεται ο Δίας για να μπορέσει να κάνει έρωτα με τις ομορφότερες των θνητών, πράγμα που δείχνει ότι ακόμα και οι θεοί στην αρχαιότητα ήταν όμηροι του αρχέγονου αυτού θεού του έρωτα. Από ένα απόσπασμα ενός από τους μαθητές του Πλάτωνα, το "περί ηδονής" του γνωστού φιλοσόφου Ηρακλείδη του Ποντικού, μαθαίνουμε ότι η χλιδή και προπάντων η φιληδονία είναι προνόμια της τάξης αυτών που κυβερνούν, ενώ η εργασία και ο μόχθος είναι ο κλήρος των φτωχών και των δούλων. Συμπέρασμα ότι ακόμα και στην αρχαιότητα υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ μαζών και κατανομή απολαύσεων. Παράλληλα στις αποικίες των Ελλήνων αναπτύσσεται ένα παράξενο έθιμο: στον Τάραντα της κάτω Ιταλίας αρχίζουν να αποψιλώνουν όλο το σώμα τους τρίχα προς τρίχα και φορούν ρούχα διάφανα με στολίδια που σήμερα                                                                                                    
 καλλωπίζουν την εμφάνιση των γυναικών. Η σημερινή πόλη της Μασσαλίας ήταν σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα κυριότερα κέντρα της ομοφυλοφιλίας και από εκεί φαίνεται ότι προέρχεται η παροιμία "Ες Μασσαλίαν πλεύσειας", να μπαρκάρεις για τη Μασσαλία. Ο ρήτορας Λυσίας λέει (απόσπασμα 4 στον Αθήναιο, ΧΙΙ, 534) την παρακάτω ιστορία για τον Αλκιβιάδη: πως ταξίδεψε κάποτε με τον Αξίοχο στον Ελλήσποντο και την Άβυδο και παντρεύτηκαν από κοινού τη Μεδοντίδα την Αβυδηνή. Κοιμόνταν και οι δύο τους μαζί της, η Μεδοντίς γέννησε μια κόρη χωρίς να ξέρουν ποιανού είναι. Και καθώς ήταν και αυτή όμορφη την έκαναν ερωμένη τους! Το τραγελαφικό είναι ότι όταν ήταν στο κρεβάτι με τον Αλκιβιάδη έλεγε ότι είναι κόρη του Αξίοχου και όταν ήταν στο κρεβάτι με τον Αξίοχο έλεγε ότι είναι του Αλκιβιάδη... Ακόμα ο Διογένης ο Λαέρτιος αναφέρει ότι, όταν ήταν νέος ο Αλκιβιάδης λόγω της ομορφιάς του έπαιρνε τους άντρες από τις γυναίκες τους και όταν μεγάλωσε έπαιρνε τις γυναίκες από τους άντρες τους. Υπήρξαν γνωστές εταίρες στην αρχαιότητα όπου                                                                                                      
μόνον οι φιλόσοφοι μπορούσαν να συζητήσουν μαζί τους. Ολόκληρη φιλοσοφική σχολή είχε αναπτυχθεί που υποστήριζε ότι οι απολαύσεις είναι ο πραγματικός σκοπός της ζωής και η μόνη εκπλήρωση του αποτελεί την ευτυχία. Ιδρυτής της ήταν ο Αρίστιππος που σύμφωνα με τον Αθήναιο ομόρφαινε τη ζωή του με τρυφή και πολυτέλεια, με πλούσια ενδύματα και με γυναίκες. Η ευνοούμενη ερωμένη του ήταν η ονομαστή εταίρα Λαίς. Υπήρχαν ακόμα οι ειδικοί που αναλάμβαναν το έργο ανεύρεσης όμορφων αγοριών και κοριτσιών στην επαρχία με σκοπό αργότερα τη γαλούχηση τους στα διάφορα πορνεία των γνωστών πόλεων. Για τους γονείς ήταν ιδιαίτερη τιμή να επιλεγεί το παιδί τους για κάποιο τέτοιο πορνείο μιας και έτσι γλίτωνε από τη μίζερη πραγματικότητα της υπαίθρου. Οι Ελληνίδες μητέρες ήταν επιφορτισμένες με την ανατροφή των παιδιών και τη διαχείριση των υποθέσεων του σπιτιού. 'Ετσι οι άνδρες έμεναν ελεύθεροι για κάθε είδους ερωτική απόλαυση εκτός του οίκου τους. Όμως κάτι το οποίο δεν τονίστηκε αρκετά είναι ότι για οποιοδήποτε ερωτικό συμπόσιο                                                                                                    
 απαιτούνταν ιδιαίτερη καθαριότητα και συμπεριφορά, υπήρχαν δηλαδή κανόνες πρακτικής. Ο σύντροφος άνδρας ή γυναίκα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, όμορφος, περιποιημένος και καθαρός. Γιατί μόνο έτσι μπορούσε κανείς να φτάσει στο μεγαλύτερο βαθμό της ηδονής. Ακόμα δεν ήταν όλες οι εποχές για ερωτικές περιπτύξεις! Ο Ησίοδος (Έργα και Ημέραι,582) ξέρει ότι η εποχή του χρόνου και η θερμοκρασία είναι παράγοντες που επιδρούν στη σεξουαλική ζωή. Έτσι φαίνεται ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πλέον γνώστες περί έρωτος τόσο σε ο,τι αφορά την ερωτική περίπτυξη αλλά και σε σχέση με τον ουράνιο έρωτα, την ανταλλαγή απόψεων, σκέψης μεταξύ των ερωτευμένων.                                                                                                                                                                                                 
to-emblima.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου