Translate

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Ψυχική φωτογραφία

Ψυχική φωτογραφία                                                                       
 Ο Τεντ Σέριος έχει βγάλει το πουκάμισό του, ιδρώνει και βλαστημάει ενώ έχει ήδη καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Εδώ και ώρες κοιτάει μέσα από έναν χαρτονένιο κύλινδρο τον φακό μιας φωτογραφικής μηχανής πολαρόιντ. Ο κύλινδρος τον βοηθάει να επικεντρωθεί στις εικόνες που έχει μέσα του και τις οποίες, όταν έρθει η ώρα, θα αποτυπώσει η φωτογραφική μηχανή. Αυτή είναι μια συνηθισμένη μέρα πειραμάτων στη ζωή του Τεντ Σέριος (γεν. 1930), ενός εργάτη από το Σικάγο. Ειδικότητά του: η ψυχική φωτογραφία. Ο ψυχαναλυτής και παραψυχολόγος Τζουλ Άιζενμπαντ (1908-1999) αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στα πειράματά του με τον Τεντ Σέριος φωτογραφικές κάμερες τύπου πολαρόιντ, γιατί αυτές εμφανίζουν το φιλμ μέσα στη μηχανή αποκλείοντας έτσι παρεμβάσεις στον σκοτεινό θάλαμο.                                                                                                                                  Φωτογραφίες της αντίληψής μας  Αρχικά προέκυψαν μόνο ασαφείς φωτογραφίες, αφού η μηχανή ήταν σταθερά εστιασμένη στο άπειρο. Μετά από ώρες προέκυψαν οι πρώτες ανεξήγητες εικόνες:  κατάμαυρες εικόνες, παρά το γεγονός, ότι ο χώρος λήψεων ήταν φωτισμένος, κίονες, θόλοι, μια φωτογραφία του ξενοδοχείου Χίλτον στην Ουάσινγκτον από συνηθισμένη οπτική γωνία, κ.α.                                                                                            Αναδρομή στο παρελθόν με τη σκεπτογραφία  Ένα τηλεοπτικό συνεργείο έλαβε κάποτε, ύστερα από μεγάλη αναμονή, έντεκα φωτογραφίες αυτού που είχε ζητήσει: ενός προϊστορικού ανθρώπου. Όπως αποδείχθηκε, ο Τεντ Σέριος είχε αποδώσει με ορισμένες αποκλίσεις τα μέρη ενός μοντέλου προϊστορικού ανθρώπου από το Μουσείο φυσικής ιστορίας του Σικάγου. Κάποιες φορές, οι φωτογραφίες του Τεντ Σέριος δεν έβγαζαν νόημα και ήταν είτε κατάμαυρες είτε κάτασπρες. Συχνά αυτές οι αλλόκοτες φωτογραφίες εμφανίζονταν πριν από επιτυχημένες παραφυσικές απεικονίσεις αναγνωρίσιμων αντικειμένων. Εξηγήσεις γι' αυτά τα φαινόμενα δεν υπάρχουν. Προφανώς, οι ψυχοκινητικές ικανότητες επιδρούν στο φωτοευπαθές υλικό δημιουργώντας έτσι φωτογραφίες.                                                                                                               Το ρολόι του δημαρχείου στο Μόναχου   'Οταν ζητήθηκε κάποτε από τον Τεντ Σέριος να δημιουργήσει μία από τις συνηθισμένες φωτεινές-σκοτεινές φωτογραφίες του, παρήγαγε δυο φωτογραφίες, οι οποίες αποδείχτηκε ότι απεικόνιζαν το ρολόι του δημαρχείου στο Μόναχο. Τα αγαλματίδια του ρολογιού εμφανίστηκαν στη φωτογραφία ανεστραμμένα, σαν να καθρεφτίζονταν, και ελαφρώς παραμορφωμένα. Αυτές ακριβώς οι διαφορές που παρατηρούνταν στις φωτογραφίες του Τεντ Σέριος ήταν που τελικά έπεισαν τους επιστήμονες για την αυθεντικότητά τους. Εκτός αυτού, ο μία από τις δυο φωτογραφίες του ρολογιού του δημαρχείου ελήφθη με μηχανή χωρίς φακό, η οποία είχε τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου ενός μέτρου από τον Τεντ Σέριος. Έτσι, η παραποίηση αποκλείεται. Ο λόγος για τον οποίο οι φωτογραφίες εμφανίζουν διαφορές με το αληθινό μοτίβο που απεικονίζουν δεν έχει βρεθεί ακόμα. Επειδή δεν πρόκειται για φωτογραφίες της αντίληψης μας, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κενά μνήμης. Συνήθως, ο Σέριος δεν γνώριζε τι θα απεικόνιζαν οι φωτογραφίες του.                                                                                                                                                                                     Συχνά μάλιστα δεν επικεντρωνόταν καθόλου στις συγκεκριμένες εσωτερικές του εικόνες και μέχρι σήμερα προκύπτουν πάντοτε τελείως διαφορετικές φωτογραφίες από εκείνες, που ο ίδιος αρχικά φανταζόταν. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως δημιουργούνται οι ψυχικές φωτογραφίες, κυρίως επειδή σπανίζουν οι άνθρωποι σαν τον Τεντ Σέριος και τον Μασουάκι Κιγιότα και επειδή δεν έχουν γίνει ακόμα αρκετά επιστημονικά πειράματα.
                                                                                                                          Το Άγαλμα της Ελευθερίας
Ο 14χρονος Μασουάκι Κιγίοτα εντυπωσίασε την Ιαπωνία με την ικανότητά του να παραμορφώνει με μεγάλη επιδεξιότητα μαχαιροπίρουνα χωρίς τη χρήση σωματικής δύναμης. Απέδειξε τις ψυχοκινητικές του ικανότητες και με τη σκεπτογραφία. Στη διάρκεια των πειραμάτων, αφαιρέθηκαν ο φακός και ο φωτοφράκτης της μηχανής πολαρόιντ, ο Μασουάκι Κιγιότα έμεινε στον θάλαμο του πειράματος, ενώ η  κάμερα μεταφέρθηκε έξω. Ο μικρός Ιάπωνας κατάφερε να δημιουργήσει με τη σκέψη του τη φωτογραφία μιας διπλής, ανεστραμμένης -σαν να καθρεφτίζεται- εικόνας του Αγάλματος της Ελευθερίας που βρίσκεται στη Νέα Υόρκη.
                                                                                                                        Ο Τεντ Σέριος, κατά τη διάρκεια πειράματος με τον Τζουλ Ἀιζενμπαντ. Συχνά ο Τεντ υστέρα από πολλές προσπάθειες κατάφερνε να παράγει ψυχικές φωτογραφίες. Για να βρεθεί στην ανάλογή διάθεσή, έπινε συνήθως μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, πράγμα όχι και τόσο συνηθισμένο για κάποιον με το δικό του χάρισμα, ενώ κάπνιζε και βλαστημούσε κατά τη διάρκεια του πειράματος, με σκοπό να προκαλέσει μια αναδρομική κατάστασή διέγερσης. Επειδή ίδρωνε κατά τη διάρκεια της λήψεως των φωτογραφιών, γδυνόταν από τη μέση και πάνω. Τότε εμφανίζονταν οι πρώτες παραφυσικές λήψεις, οι λεγόμενες ‹‹μπλάκιζ››, οι κατάμαυρες φωτογραφίες. Στη συνέχεια παρήγαγε συνήθως πολλές από τις χαρακτηριστικές ψυχικές φωτογραφίες του τη μία πίσω από την άλλη.

Δύσκολη η αναγνώριση για αρχάριους, αλλά η φωτογραφία αυτή θεωρείται ότι απεικονίζει το ρολόι του δημαρχείου στο Μόναχο.    ----->
                                                                                                                                                                                   http://to-emblima.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου